Muzeja Izglītības nodaļa ir sagatavojusi jaunu muzej-pedagoģisko programmu “Klusēt nedrīkst domāt”.
Sirsnīgi sveicieni Skolotāju dienā! Esam pateicīgi par līdzšinējo sadarbību un priecājamies, ka varam palīdzēt padarīt mācību procesu pilnvērtīgāku! Ceram turpināt sadarbību tikpat pozitīvā gaisotnē, kā tas ir bijis līdz šim! Esam sagatavojuši jaunu piedāvājumu 9.–12. klašu skolēniem.
Klusēt! Nedrīkst domāt.
Klusēt nedrīkst. Domāt!
Atšķirīgs pieturzīmju lietojums izsaka nodarbības būtību – totalitārā režīmā kultūras norises un personības brīvība ir ierobežotas, bet demokrātijas apstākļos cilvēks var brīvi pausts savus uzskatus un atspoguļot tos mākslas darbos.
Nodarbības mērķis ir veicināt izpratni par kultūras norišu un mākslas elementu izmantošanu ideoloģijā padomju okupācijas apstākļos (1945-1990), kad paralēli pastāvēja oficiālā, varas atzītā māksla un neoficiālā, kas palīdzēja saglabāt ticību brīvībai un kuru vara aizliedza, bet tās autorus – represēja. Nodarbības sākumā skolēni dosies gida vadītā ekskursijā muzeja pamatekspozīcijā, tad grupās analizēs ekspozīcijā pieejamos vēstures avotus, bet noslēgumā mācību telpā skolēni pārrunās izpētīto. Skolēni, analizējot literatūras, tēlotājmākslas, vides, vizuālās mākslas un svētku elementus iepazīs padomju okupācijas laika kultūru un mākslu, attīstīs kritisko domāšanu un nostiprinās izpratni par brīvas, demokrātiskas valsts un personības nozīmi. Nodarbība atbilst literatūras, vizuālās mākslas un vēstures mācību priekšmetu programmām, tāpēc aicinām sagatavot skolēnus nodarbībai, izmantojot mūsu izveidoto mājasdarba lapu un filmu Padomju Latvija.
Nodarbības ilgums ir 75 minūtes un tā iekļauta programmā Latvijas Skolas soma.
Esam pateicīgi Carnikavas pamatskolas 9. klasei un skolotājam Igoram par dalību nodarbības testēšanā - viņi atzina to par labu esam un sniedza vērtīgus ieteikumus nodarbības pilnveidošanai.