Ziemassvētki ir vieni no gaidītākajiem gada svētkiem, un šķiet pašsaprotami, ka katrs pats izvēlas, kā tos svinēt – iet vai neiet uz baznīcu, kādas dāvanas pirkt un kādus ēdienus likt galdā. Padomju okupācijas gados šos svētkus un tradīcijas uzskatīja par nevēlamiem, taču cilvēki arī šajos apstākļos meklēja iespējas un atrada veidus, kā svinēt Ziemassvētkus pēc vecajām tradīcijām.
Otrdien, 10. decembrī, vairāk nekā 100 Dagdas vidusskolas 9.–12. klašu skolēni piedalījās Latvijas Okupācijas muzeja tiešsaistes nodarbībā Izdzīvot Ziemassvētkus. Nodarbību vadīja Izglītības nodaļas gids Nikolajs Putiļins.
Skolēni uzzināja, kas ir Ziemassvētki un kā tos svinēja Latvijas neatkarības laikā. Viņiem bija iespēja iepazīties ar dažādu cilvēku pieredzi, piemēram, kā cilvēki izsūtījumā un apcietinājumā prata sagādāt sev Ziemassvētkus ar eglīti, atsūtītu no Latvijas vai izgatavotu no slotas zariem, ar pieticīgu maltīti, ar klusi dziedātu dziesmu, ar pašizgatavotu kartiņu. Šī nodarbība ir par cilvēku spēku un izturību, par spēju pretoties padomju režīma varai un ideoloģijai, par prasmi izdzīvot un saglabāt sev svarīgas tradīcijas.
Dagdas vidusskolas 12. klases skolēni: Bija interesanti piedalīties šajā nodarbībā, jo uzzinājām daudz interesantu faktu, dzirdējām aculiecinieku stāstus un nodarbība notika atraktīvā veidā. Tikām iesaistīti, sniedzot atbildes uz gida uzdotajiem jautājumiem, izteicām savu viedokli. Šādas nodarbības ir vērtīgas, gan informācijas ziņā, gan iespēja neklātienē iepazīties ar muzeja darbu, ņemot vērā, ka ne vienmēr mums ir iespēja apmeklēt muzeju klātienē.
Skolotāja: Šāda veida nodarbības dot iespēju dažādot mācību procesu. Paldies par lielisku iespēju iepazīt un izdzīvot pagātnes notikumus, par kopābūšanu, miera sajūtu un ticību Ziemassvētku priekšvakarā.
Pateicamies Dagdas vidusskolai un skolotājai Lienei Vorobjovai par uzticēšanos un veiksmīgo sadarbību!
Pasākumu finansiāli atbalstīja Kultūras ministrija - līdzdarbības līguma Par atsevišķu valsts pārvaldes uzdevumu veikšanu sabiedrības izglītošanai par Latvijas valstiskuma veidošanos un attīstību ietvaros.