Atsaucoties skolotāju ierosinājumam, Muzeja Izglītības nodaļa ir sagatavojusi jaunu nodarbību pamatskolas skolēniem no 7. līdz 9. klasei. Nodarbībā “Karoga stāsts” būs iespēja uzzināt, kāda nozīme 20. gadsimta vēstures notikumos bija Latvijas karogam.
Nodarbības laikā skolēni iepazīs muzeja pamatekspozīciju gida vadībā un strādājot grupās. Skolēni izzinās dažādus Latvijas vēstures aspektus, analizējot vēstures avotus un liekot uzsvaru uz karoga nozīmi attiecīgajā laika posmā: karogs kā brīvības simbols neatkarīgajā Latvijā 20.-30. gados; karogs kā cerības un latvietības simbols Otrā pasaules kara un okupācijas apstākļos; karogs kā pretošanās simbols, ko izmantoja gan bruņotās, gan nevardarbīgās pretošanās pārstāvji okupētajā Latvijā un trimdā; karogs kā padomju varas represēto cilvēcības un latvietības saglabāšanas simbols; karogs kā simbols nevardarbīgai cīņai par neatkarības atgūšanu. Skolēni mēģinās rast atbildes uz jautājumiem ne tikai par vēsturi, bet arī par to, ko šodien viņiem un viņu ģimenēm nozīmē Latvijas karogs.
Speciāli šai nodarbībai sagatavots materiāls - apkopoti Muzeja videoliecību fragmenti, kuros cilvēki runā par karogu gan okupētajā Latvijā, gan trimdā. To piedāvāsim izmantot skolās, lai labāk sagatavotos nodarbībai.
Līdz gada beigām skolēniem nodarbības ietvaros būs iespēja apmeklēt izstādi “Nacionālā svētnīca”, kuras galvenā vērtība ir muzeja krājuma priekšmeti ar Latvijas Republikas himnas vārdiem, karoga krāsām, ģerboni un latviešu nacionālajiem simboliem.
Pieteikšanās: rakstot e-pastu uz ip@okupacijasmuzejs.lv vai zvanot 67211030
Nodarbība tapusi ar Rīgas domes atbalstu.